Svarrod Direct logo Språk Norsk - NorwegianSpråk English - Engelsk
OM OSS INTERNASJONALT? CORE KUNDER OG KUNNSKAP MEDARBEIDERE KONTAKT LENKER
Apps - nytt gigantmarked for norske bedrifter
IPhone og AppStore kom som en lenge etterlengtet handelsplass for millioner av utviklere over hele verden for bare 18 måneder siden. Siden det har AppStore blitt til en markedsplass med 70.000 apps og 2 milliarder nedlastninger. Hva skjedde? Det var plutselig innholdet som kom til den mobile markedsplassen.
Det er teksten som selger - også på Internett
Uansett salgskanal, så er det til syvende og sist teksten som utløser salget. Det gjelder ikke minst i web marketing. Direkte markedsføring - eller direct marketing - startet med tilbudsbrev. Det er over 100 år siden, men det er fremdeles teksten som dominerer også i de nyeste direkte kanalene, nemlig E-POST, WEB OG SMS. Hvorfor er det da så få som prioriterer denne delen av kommunikasjonen? Hva med webdesign, da, er ikke det viktig? Selvsagt, slik det alltid har vært. Webdesign og webtekst danner tilsammen en helhet. Slik har det alltid vært når du skal kommunisere og selge. Internett er ikjke noe unntak.

I DM handler det alltid om resultater - digitalt eller direkte gjør ingen forskjell

Andy Owen har delt tankene sine om DM-ekspertise. Tankene og de tydelige rådene skaper stolthet hos oss som har holdt på i tiår å foredle og foredle teknikker, kunnskap og formuleringer. I Norge er det ikke mange DM-eksperter. Men de finnes. Og hvis du skal selge, er det dem du skal bruke. Men bruk noen minutter på å lese Andy´s tanker.
2011-06-29 Les mer

RETURNING TO DM FROM DIGITAL


AN extremely interesting article, first published in the Directory Magazine (Chief editor - Patrick Hollister) Written by Andy Owen, one of the world´s finest copywriters.

An interesting tale of the on-going renaissance of direct mail, the continuing struggle of email and the shambolic incompetence of Royal Mail…

Do you remember the scene in the classic movie ‘Network’ where the TV
announcer Howard Beale leans out the window and yells,

"Get up! Open your windows, stick your head out and yell, “I’m mad as hell
and I’m not going to take it anymore!"

I know how he felt…

The main challenge for websites and any kind of digital marketing today - the words and the copy

Alan Rosenspan, the world´s best copywriter, wrote this:
Being a copywriter in all diciplines, I have seen how writing sales and information copy for the digital channels have been delegated. From trained and professional copywriters to, first, the technical staff, because they did the programming. Then the writing or "text/content production" was transferred in house to some poor marketing coordinator who
2010-09-10 Les mer her

Noen eksempler på jobber for ulike kunder

2010-05-10 Les mer

Svaröd Direct - direct & digital marketing


In recent years there has been much focus on the digital channels, so much that the mailbox is almost empty when it comes to personalized advertising. This provides a new opportunity. At the same time the digital marketing has evolved with lightning speed, most recently with a groundbreaking innovation - apps for the iPhone with eco-system Appstore and i Tunes. This channel will probably be the killer app for mobile marketing.
2009-12-17 Les mer

Er det enklere å skrive for web enn andre steder?

Det er vanskelig å skrive tekster som virkelig selger, uansett kanal. Kunder og prospektive kunder er gjenstridige og gir ikke slipp på pengene sine uten videre. De skal
2009-10-18 Mer om salget

Har du sett at tyngdepunktet har flyttet på seg?

Helt til nå har broadcast TV vært motoren i alle typer reklame og markedsføring. Men så kom Internett. Først som en skjør boble - som sprakk så det suste. Etter sprekken har Internett bygget seg møysommelig opp og omfavner nå på mange måter alle tradisjonelle kanaler - også TV.
2009-06-03 Les mer

Se opp for kyllinger i andedrakt!

Hva i all verden skal en annonsør tro nå til dags? Er ikke et reklamebyrå et reklamebyrå? Og får jeg ikke det samme reklameproduktet - mer eller mindre - overalt? De sier jo alle at de er best på både det ene og det andre. De snakker om integrasjon og de snakker om emosjoner og historiefortelling og corporate religion. Religion?!
Hva med penger?
2007-10-09 Les mer

Kurs i kreativitet og tekst! Confex arrangerer kurs 8. mai.

Hvorfor skal du plassere et bilde i en DM-brosjyre øverst til venstre? Hvorfor må du være kjappere i en E-Post? Hva er likheten mellom digital- og papirkommunikasjon? Hvorfor er DM reklamebransjens Paralympics? Dette er et kurs for praktikere, som gir deg en grundig innføring i viktige grunnregler i DM krydret med artige detaljer fra et innholdsrikt reklameliv.
2007-05-07 Les mer

Teksten! Det er teksten som teller! Kurs hos Pronorm!

Pronorm er salgsorganisasjon for norske standarder. Det kan være opplagte standarder, som norske byggstandarder. Men det kan være vanskeligere områder
2007-02-18 Les mer

Engelske tekster for B2B og B2C

Det er forskjell på engelsk og engelsk. På samme måte som å kunne skrive norsk ikke er det samme som å kunne skrive reklametekster, tekster til salgsbrev og annen reklame, er engelske reklametekster et fag. I en stadig mer globalisert verden, og med bedrifter som beveger seg syd for Svinesund er behovet for engelske tekster økende. Ikke translatørens engelsk, ikke oversetterens - men tekstforfatterens.
2006-06-29 Les mer

Nyhetsbrev
Nyhetsbrev? Fyll ut.
E-post:
»

Dagens kloke ord
Ingen kjem til fjells på flat veg (anonym nordmann)