Svarrod Direct logo Language Norsk - NorwegianLanguage English - Engelsk
OM OSS INTERNASJONALT? CORE KUNDER OG KUNNSKAP MEDARBEIDERE KONTAKT LENKER
Den nye kunden og Den nye markedsføreren i Cannes Lions Direct 2005 2005-02-16
Cannes Lions Direct 2005 foregår fra 19. - 22. juni, og er en kombinasjon av presentasjoner, nettverking og prisutdeling innenfor bl.a DM. De store byråkjedene har sammen med Federation of European Direct Marketing (FEDMA) i Brussel att sammen et seminarprogram. FEDMA´s presentasjon vil bli holdt av Patou Nuytermans med en introduksjon fra Øystein Svarød, Vice Chairman, FEDMA.
Vi lever alle i en tid hvor gamle sannheter forsvinner fortere den en SMS-melding på avveie. Det står beskrevet i alle medier, alle snakker om det og alle er klar over det. Alt er i oppløsning og endring; markeder, kanaler, metoder, teknologi - og ikke minst kundene selv, enten de er forbrukere eller de sitter i en bedrift. Konformiteten i tidligere tider, forutsigbarheten, er borte.
Direkte markedsføring (CRM, 1:1, relasjonsmarkedsføring eller hva man enn velger å kalle det) har en fantastisk vekst både i Norge og Europa. Dette er ikke lenger en kanal, det er en måte å tenke kommunikasjon og markedsføring på. Det vil i utgangspunktet si ALLE, intet mindre. Vi vil ha markedssjefene, koordinatorene, markedsdirektørene og bedriftslederne. Alle - fordi vi nå med målbar markedsføring ikke bare jobber med en kanal, men med det som er forretningskritiske for alle bedrifter, uansett størrelse - den planmessige og målbare kommunikasjonen med eksisterende markeder og kunder, med nye markeder og prospects, tester på produktutvikling og kommunikasjon med ansatte og samfunnet omkring. Det er all denne kommunikasjonen som er i voldsom endring. Både fordi kanalene konvergerer og fordi kundene bombarderes av muligheter for å bruke sin tid på å bruke tiden på noe annet enn ufokuserte og kjedelige reklamebudskap for produkter som de ikke trenger.